28°C آفتابی
اوقات شرعی
  • پنج شنبه،04 خرداد 1396
  • ورود
 
       
      •  
        منبع خبر :
        تعداد بازدید: 47
        کد: 121920
        تاریخ انتشار:
        ۱۳۹۵/۱۲/۲۱
        در یکصد و شصت و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تاکید شد؛

        لزوم وصول یک هزار میلیارد تومان از مطالبات شهرداری مشهد در سال 96 / اولویت‌بندی فعالیت‌ها و پروژه‌های عمرانی در بودجه سال 96 شهرداری مشهد

        شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با تصویب یک تبصره در ذیل تبصره‌های آلبوم بودجه سال 96 شهرداری مشهد را موظف کرد تا در سال آینده نسبت به وصول یک هزار میلیارد تومان از مطالبات خود از دستگاه‌ها و اشخاص اقدام نماید.
        لزوم وصول یک هزار میلیارد تومان از مطالبات شهرداری مشهد در سال 96 / اولویت‌بندی فعالیت‌ها و پروژه‌های عمرانی در بودجه سال 96 شهرداری مشهد

        به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد مقدس، یکصد و شصت و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر با دستور کار ادامه بررسی تبصره‌های بودجه سال 96 شهرداری آغاز شد.
        با تصویب تبصره 22 شهرداری مشهد مقدس موظف شد نسبت به کاهش 5 درصد از سر جمع اعتبارات پروژه‌های عمرانی سال 96 اقدام و اعتبار آن را در خصوص اجرای پروژه‌های پیشنهادی شهروندان از سوی شورای اجتماعی محلات بر اساس آیین نامه مصوب شورای اسلامی شهر هزینه نماید.
        همچنین تبصره 23 نیز شهرداری مشهد مقدس را موظف کرد نسبت به اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح و تاسیس سازمان زیباسازی اقدام نماید.
        پرداخت هزینه ایاب و ذهاب فقط به میزان مقرر در قانون استخدام کشوری
        با تصویب تبصره 25 بودجه سال 96 شهرداری، پرداخت هرگونه مبلغ تحت عنوان ایاب و ذهاب به مدیران و پرسنل شهرداری و سازمان‌ها علاوه بر میزان مقرر در قانون استخدام کشوری ممنوع است.
        شهرداری مشهد مقدس با تصویب تبصره 26 موظف شد هزینه طراحی و اجرای نمازخانه در کلیه پروژه‌های عمرانی سطح شهر را در اعتبارات همان پروژه پیش‌بینی کند.
        در ادامه این جلسه اعضا با رای مثبت به تبصره 27 به شهرداری مشهد مقدس و سازمان‌های تابعه اجازه دادند به میزان افزایش درآمد مازاد نسبت به هزینه‌کرد درآمد مازاد در حوزه ذیربط با موافقت کمیسیون تخصصی و کمیسیون تلفیق شهر اقدام و در اصلاح بودجه اعمال نماید.
        علی اصغر نخعی راد، عضو شورای اسلامی شهر مشهد مقدس درباره این تبصره گفت: قبلا این مشکل وجود داشت که اگر سازمانی می‌خواست مجوز هزینه کرد درآمد مازاد خود را از شورای اسلامی شهر دریافت نماید باید تا زمان اصلاح بودجه منتظر می‌ماند.
        وی افزود: با این تبصره دیگر درآمدهای مازاد به محض تحقق می‌تواند با نظر کمیسیون تخصصی و تلفیق در محل مورد نیاز هزینه شود.
        موسی شربتدار، معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری مشهد مقدس نیز در موافقت با این تبصره اظهار کرد: قبلا مجبور بودیم درآمد مازاد ایجاد شده در اول یا اواسط سال را برای هزینه کرد تا آخر سال و زمان اصلاح بودجه معطل نگهداریم اما با این تبصره در همان زمان تحقق می‌توانیم نسبت به هزینه‌کرد این مبالغ اقدام نماییم.
        با تصویب تبصره 28 به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده شد در راستای اجرای مصوبه شورای اسلامی شهر تا سقف 2 هزار میلیارد ریال از طریق افزایش سرجمع درآمدها و اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای اقدام و به میزان تحقق در اصلاح بودجه اعمال کند.
        تبصره 29 نیز شهرداری مشهد مقدس را مکلف کرد نظام‌نامه بودجه‌ریزی اقتصادی را در سال 96 مورد بهره‌برداری قرار دهد.
        همچنین تبصره 30 آلبوم بودجه سال 96 شهرداری مشهد که به تصویب شورای اسلامی شهر رسید شهرداری را مکلف ساخت سامانه الکترونیکی ارزیابی و تایید صلاحیت تامین‌کنندگان را در تمامی پیمان‌های عمرانی و خدماتی بر اساس آیین‌نامه مصوب از ابتدای سال 96 مورد بهره‌برداری قرار دهد.
        فعالیت 4500 نفر از پیمانکاران شهرداری از طریق سامانه
        محمد سهیلی، رییس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در این رابطه اظهار کرد: بسیاری از همکاران دغدغه دارند که رانت خواری در زمینه واگذاری پیمان‌ها صورت گیرد و به برخی از پیمانکاران امتیاز ویژه داده شود.
        وی افزود: اما این سامانه همه پیمانکاران را ثبت کرده و بخش زیادی از ابهامات واگذاری امور مربوط به پیمانکاران رفع می‌شود.
        موسی شربتدار، معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری مشهد مقدس نیز در این خصوص عنوان کرد: این سامانه تهیه شده و تاکنون 5 هزار و 500 تامین کننده، پیمانکار و مشاور در آن ثبت‌نام کرده‌اند که 4 هزار و 500 نفر نیز تاییده شده و سامانه به صورت آزمایشی در حال کار است.
        خرید قطعات و دستگاه‌های مورد نیاز از شرکت‌های دانش بنیان
        تبصره 31 بودجه سال آینده شهرداری مشهد مقدس را موظف کرده است از ظرفیت و توانایی شرکت‌های صنعتی، دانش بنیان و مراکز رشد جهت تولید قطعات و دستگاه‌های مورد نیاز واحدهای اجرایی شهرداری به ویژه شرکت قطار شهری، سازمان مدیریت پسماند، سازمان آتش‌نشانی استفاده نماید و از هر گونه خرید قطعات و دستگاه‌هایی که توانایی تولید آن برای این شرکت‌ها وجود دارد ممانعت به عمل آورد.
        در تبصره 32 نیز آمده است که در سرفصل اعتبارات هزینه‌ای ماده 15 مربوط به حق الزحمه به اشخاص برای انجام خدمات قراردادی مقرر شد اولا تعدیل قراردادها بر اساس نرخ تورم دیده شود و ثانیا در قراردادهای حجمی تمهیدات لازم به منظور تدقیق حجم کارها اعمال گردد و ثالثا افزایش فضای سبز متناسب با تعریف طرح جامع باشد و نتایج اصلاح این بند نیز در لایحه اصلاح بودجه اعمال گردد.
        مهدی ذاکرالحسینی، عضو کمیسیون فنی، عمران و طرح ریزی شهری شورای اسلامی شهر مشهد در مورد این تبصره گفت: یکی از ویژگی‌های طرح جامع این است که باعث توسعه متوازن در همه نقاط شهر می‌شود و سرانه‌های حداقلی را فراهم می‌سازد.
        وی تصریح کرد: فضای سبز حاشیه کشف رود جزء سرانه فضای سبز شهر مشهد محسوب نمی‌شود بلکه باید برای بالا بردن سرانه فضای سبز شهر نسبت به احداث پارک‌ها اقدام شود.
        733 اتوبوس خریداری شده به مرور تحویل می‌شود
        تبصره 32 این لایحه بودجه که به تصویب شورای اسلامی شهر مشهد مقدس رسید خاطرنشان کرده است که در خصوص اعتبار خرید اتوبوس مقرر شد به میزان منابع حاصل از فروش اتوبوس نسبت به آزادسازی اعتبارات این پروژه اقدام شود.
        محمو عامری‌فرد، رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در این رابطه عنوان کرد: در حال حاضر برای 733 اتوبوس قرارداد داریم که باید به مرور تحویل شهرداری مشهد شود و این تبصره مشکلی برای خریدهای قبلی ایجاد نمی‌کند.
        موسی شربتدار، معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری مشهد مقدس نیز خاطرنشان کرد: این تبصره ما را مکلف می‌کند که مبلغ فروش اتوبوس‌ها به بخش خصوصی را فقط صرف خرید اتوبوس جدید نماییم.
        تبصره بعدی به موضوع آسفالت اختصاص داشت. با تصویب این تبصره شهرداری مشهد مقدس مکلف شد اعتبار لازم جهت انجام مطالعات عملیات بازیافت آسفالت از تراشه‌های آسفالت معابر شهر را از محل اعتبار آسفالت منظور نماید.
        تبصره 35 نیز به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده است تا حداکثر 250 میلیارد ریال در حوزه‌های مرتبط صرفه‌جویی کرده و 2 برابر مبلغ صرفه‌جویی شده را تا میزان 500 میلیارد ریال جهت آسفالت معابر سطح شهر اختصاص دهد و تغییرات مورد نیاز نیز در اصلاح بودجه سال 96 اعمال شود.
        اولویت‌بندی فعالیت‌ها و پروژه‌های عمرانی در بودجه سال 96 شهرداری مشهد
        اما تبصره 36 با مخالفت‌هایی همراه بود.
        حسنعلی اخلاقی امیری، عضو شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در این باره تصریح کرد: اگر 2 هزار میلیارد تومان را به عنوان اولویت بودجه برای تحقق تعیین کنیم دیگر شهرداری به دنبال وصول مطالبات خود از مردم و دستگاه‌ها نمی‌رود و به جای تحقق 2900 میلیارد تومان بودجه به دنبال تحقق تنها 2 هزار میلیارد تومان از بودجه مصوب خواهد بود.
        اما در مقابل، محمد رضا دیمه کار به عنوان موافق این تبصره اذعان کرد: عملکرد بودجه شهرداری مشهد در سال 93 مساوی با 70.3 درصد و در سال 94 مساوی با 71.4 درصد و در 11 ماهه سال جاری نیز حدود 60 درصد بوده است یعنی مبلغ حدود یک هزار و 500 میلیارد تومان تحقق بودجه داشته‌ایم.
        وی افزود: پس در نظر گرفتن 2 هزار میلیارد تومان به عنوان اولویت اول بودجه سال آینده نزدیک به عملکردهای چند سال گذشته است. بار اصلی اداره شهر بر دوش کارشناسان متعهد شهرداری است که نباید بار زیادی را بر دوش آنها بگذاریم.
        در نهایت با تصویب این تبصره شهرداری مشهد مقدس موظف شد درآمدها و سایر منابع بودجه سال 96 را با رعایت قوانین و مقررات مربوط دریافت و نسبت به مبادله موافقت نامه بر اساس اولویت‌بندی فعالیت‌ها و پروژه‌های عمرانی تا سقف 2 هزار میلیارد تومان در مرحله اول و مابقی در مرحله دوم متناسب با تحقق منابع اقدام نماید.
        همچنین با تصویب پیشنهاد حسنعلی اخلاقی امیری، مقرر شد شهرداری مشهد هر 6 ماه نسبت به وصول 500 میلیارد تومان از مطالبات خود از دستگاه‌ها و مردم اقدام نموده و گزارش آن را به شورای اسلامی شهر ارائه نماید.
        احمد پورمنفردی
         

        تعداد بازدید: 47
        ارزیابی
        ارزیابی این مورد:
        0 0
        آیا این مطلب را می پسندید؟ بله خیر